2009. december 18., péntek

A blogokban óriási tudástárház gyűlt fel: történetek, alkalmazások, vélemények, didaktikai ötletek, reflexiók. A Maharában gyűlnek az oldalak. Fordulóponthoz érkezhetünk: a Mahara alkalmat nyújthat ahhoz, hogy ezt a tudást valódi interaktív hálózattá szervezzük. Egy ilyen hálózatban a tapasztalatcsere új dimenziói nyílhatnak meg: a szöveges, képi és hangos tárolás, a felcímkézés, a keresés, a közvetlen tapasztalatcsere, a közvetlen rákérdezések lehetősége. Nagy izgalommal várom az önszerveződő hálózat kialakulását.

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Olvasom Juraj-Dokes cikkét a digitális bennszülöttekről (egy bekezdés hevenyészett fordítása): Képtelenek vagyunk megérteni, még kevésbé nagyra becsülni vagy értékelni azokat a fejlődési fokokat, amelyeket a digitális bennszülöttek képességeik fejlesztésében megjártak. Ehelyett azon kesergünk, hogy milyen képességekkel nem rendelkeznek. Mivel a digitális nyelv nem az anyanyelvünk, s mivel bevándorlóként jelenünk meg világukban, öntudatlanul is lenézzük azokat a gyerekeket, akik tőlünk különböző cselekvési formákat gyakorolnak. A digitális kor gyermekei merőben másféle képességekkel rendelkeznek, mint amivel mi magunkénak vallunk és értékelünk.
    Öntudatlanul is hajlunk arra, hogy feltételezzük: képességeik nem kielégítőek és nem érik el az írni-olvasni tudásnak azt a fokát, amivel mi rendelkezünk, hiszen úgy tűnik, hogy nem becsülik és nem részesítik előnyben a mi írásra-olvasásra alapozott kultúránkat. Így ahelyett, hogy közel engednék magukhoz az innovációt, ahelyett, hogy elismernék, hogy a világ megváltozott, s új, digitális világ jelent meg, a digitális bevándorlók panaszkodnak és mereven ragaszkodnak a régi sémákhoz, miközben arró mesélnek, hogy mennyivel jobb volt a régi hazájukban.
    Lásd: http://edorigami.wikispaces.com/file/view/Jukes+-+Understanding+Digital+Kids.pdf

    VálaszTörlés
  3. Visszatérés a blogspothoz: ma, szokásunkhoz híven, a diákokkal megbeszéltük, hogy minek alapján osztályozzak. A javasolt "kimeneti eredmény"-listán többször szerepelt a "képes legyen definiálni, hogy..." kezdetű foqalmazás. A diákok a "Mire megyünk a definiciókkal, azok úgyis rendelkezésre állnak, mi valamit eredményesen megcsinálni szeretnénk..." felkiáltással kilőtték ezt a két pontot.
    Mégsem volt hiábavaló a féléves munka...

    VálaszTörlés